Autora: Aura Banks, Artista Visual y Escritora

Textos y Fotografías del Blog: Aura Banks

fotoarteliteratura@gmail.com

miércoles, 13 de enero de 2016

"¿Quién soy yo?" Lo desconozco, Poema traducido al Catalán



¿Quién soy yo?
Lo desconozco
Sé que me creo un hombre y una mujer
Que crecí en su vientre durante ocho meses
Que fue un parto difícil, que duró ocho minutos
Que era blanca como la nieve
Que me sujetaba fuerte
Para que no me confundieran con la Luna llena
O un cuarto creciente
¿Quién soy yo?
Lo desconozco
Aprendí a leer y a escribir
A los cuatro años
Cambiaba las muñecas por los carros de mis hermanos
Siempre obtenía buenas calificaciones
En primaria y bachillerato
Practicaba boxeo y les ganaba a los muchachos
¿Quién soy yo?
Lo desconozco
Siempre dibujé, cree con mis manos
Fui al Tecnológico
Trabajé duro, cuidé de mis hermanos
Fui mano derecha de mi madre
Soy hija de padres divorciados
Tuve muchos enamorados
Pocos los amados y de corazón ninguno odiado
¿Quién soy yo?
Lo desconozco
Trabajé en distintas cosas
Niñera, doméstica, artista plástico
Ejecutiva de ventas
Y el mejor de todos
Madre de mi hijo
Y maestra de mi escuela
¿Quién soy yo?
Lo desconozco
Hace siete años empecé una nueva carrera
La más importante: Madre
Hoy, mañana y siempre
Profesión que no caduca y siempre hay que estar alerta
Y en la universidad decidí ser maestra de preescolar
Vivir entre querubines
Aunque a veces las cosas son complejas
Porque trabajar con ángeles es una agotadora faena.
¿Quién soy yo?
Lo desconozco
Con toda una vida recorrida
Registro Civil, partida de nacimiento
Cédula de identidad, tipo de sangre
Recibo de pago, cuenta en el banco y sueldo
Ahora estudio fotografía
Me dio por escribir y sigo teniendo sueños
Aunque suene incoherente
Pregunto entonces
¿Quién soy yo?
Lo desconozco



Tradució:
«Qui sóc jo? Ho desconec»
de l'obra:

Qui sóc jo? Ho desconec
Qui sóc jo?
Ho desconec
Sé que em crec un home i una dona
Que vaig créixer en el seu ventre durant vuit mesos
Que va ser un part difícil, que va durar vuit minuts
Que era blanca com la neu
Que em subjectava fort
Perquè no em confonguessin amb la Lluna plena
O un quart creixent
Qui sóc jo?
Ho desconec
Vaig aprendre a llegir i a escriure
A quatre anys
Canviava les nines pels cotxes dels meus germans
Sempre obtenia bones qualificacions
A primària i batxillerat
Practicava boxa i els guanyava als nois
Qui sóc jo?
Ho desconec
Sempre vaig dibuixar, vaig crear amb les mans
Vaig anar al Tecnològic
Vaig treballar de valent, vaig cuidar dels meus germans
Vaig ser la mà dreta de la meva mare
Sóc filla de pares divorciats
Vaig tenir molts enamorats
Pocs els estimats i de cor cap odiat
Qui sóc jo?
Ho desconec
Vaig treballar en diferents coses
Mainadera, domèstica, artista plàstica
Executiva de vendes
I el millor de tots
Mare del meu fill
I mestra de la meva escola
Qui sóc jo?
Ho desconec
Fa set anys vaig començar una nova carrera
La més important: Mare
Avui, demà i sempre
Professió que no caduca i sempre cal estar alerta
I a la universitat vaig decidir ser mestra de preescolar
Viure entre querubins
Encara que de vegades les coses són complexes
Perquè treballar amb àngels és una esgotadora feina.
Qui sóc jo?
Ho desconec
Amb tota una vida recorreguda
Registre Civil, partida de naixement
Cèdula d'identitat, tipus de sang
Rebut de pagament, compte al banc i sou
Ara estudio fotografia
Em va donar per escriure i segueixo tenint somnis
Malgrat que soni incoherent
Pregunto llavors
Qui sóc jo?
Ho desconec

Publicado en:

Traducció: Carmona i Grau, Carles. Lo Càntich. N.21. Aforisme, 2013Octubre - Desembre.
http://www.locantich.cat/2013/10/qui-soc-jo-ho-desconec-quien-soy-yo-lo.HTML
http://issuu.com/elperiodiquito/docs/contenido-140913re.
http://almiar2.rssing.com/browser.php?indx=9250615&item=77 

No hay comentarios:

Publicar un comentario